آموزش رسیدن به استقال مالی با پارمیس

آموزش رسیدن به استقال مالی با پارمیس

دسترسی سریع

براي صحبت با مدیر سایت
!کليک کنيد
قوانين نويسندگي در سایت ما
!کليک کنيد
کمک مالي و نقدي جهت بهبود سايت
!کليک کنيد
حمایت بنری از سایت
!کليک کنيد
براي پرسيدن سوالات خود با اين شماره تماس بگيريد: (----------------)
تبليغات ...

برای سفارش تبلیغات کلیک کنید برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
بازدید : 396 | نویسنده : |

پیش از فراگیری ویروس کرونا زندگی روال عادی خودش را داشت. همه ما برای خود آینده کاری ویژه ای تصور می کردیم و اینکه بعد از رسیدن به رفاه نسبی مالی می توانیم به بازنشستگی و وقت گذاشتن بیشتر با خانواده فکر کنیم. اما ویروس کوید19 علی رغم تصور جامعه، توانست تغییر بزرگی در سبک زندگی انسانِ امروز ایجاد کند. تغییری که قوی شدن برخی از نظر مالی را به همراه داشت، در حالیکه اکثریت جامعه فشار اقتصادی را بیشتر از پیش احساس کردند.

در واقع تا قبل از کرونا هیچ کدام ما به طرف دیگر سکه زندگی یعنی بیکاری، تورم بالا و بی ثباتی در اقتصاد جهانی فکر نمی کردیم. همه گیری این ویروس علاوه بر اینکه انسان ها را از یکدیگر دور کرد، بینش جدیدی را نیز برای بسیاری به وجود آورد؛ بینشی که بر اساس آن توجه بیشتری به احتمالات زندگی عادی و خارج شدن آن از مسیر برنامه تعیین شده دارد.

به عنوان مثال تصور کنید برای مدتی کار و درآمد خودتان را از دست بدهید و دیگر قادر به کار کردن نباشید و یا اینکه درگیر بیماری می شوید که درمان آن هزینه های سنگینی را به شما تحمیل می کند. بنابراین باید برنامه مالی بهتری برای خود و خانواده داشته باشید و با فراهم کردن صندوق پس اندازِ مالیِ قابل توجهی بتوانید آمادگی بیشتری برای حوادث پیش بینی نشده داشته باشید. چنین شرایطی را می توان با استقلال مالی بهتر مدیریت کرد. البته استقلال مالی مفهومی است که می تواند تعریف های متفاوتی در ذهن افراد مختلف داشته باشد ولی تعریفی کلی برای آن ارائه شده است.

در جهان امروز، پول از مهم ترین ابعاد زندگی بشر است، زیرا یکی از دلایل مهم خوشبختی به شمار می رود. همان طور که رابرت کیوساکی نیز  گفته است :

پول مفهومی است که حتماً خوشبختی را به همراه نخواهد نداشت ولی نداشتن آن باعث بدبختی می شود.

بنابراین به ویژه در دنیای امروز همه در حال دویدن به دنبال پول هستیم تا وابستگی مالی خود را به دیگری کمتر کنیم. درنتیجه کاهشِ وابستگی مالی موضوع استقلال مالی مطرح می شود که در اثر آن فرد می تواند به حدی از ثروت دست یابد که نه تنها برای تأمین مخارج زندگی به کار کردن نیاز ندارد بلکه از آسایش و رفاه نسبی بالایی برخوردار است.

البته استقلال مالی با در نظر گرفتن شرایط می تواند نمونه های متفاوتی داشته باشد. به عنوان مثال اگر جوان هستید با پیدا کردن شغلی جدید می توانید مسئولیت زندگی خود را برعهده بگیرید و از نظر مالی به خانواده وابسته نباشید، نوعی استقلال مالی است. و یا ممکن است در میانسالی تصمیم به بازنشستگی بگیرید در حالیکه می دانید با توجه به دارایی ها و حقوق بازنشستگی خود نیازی به منبع درآمدی دیگری برای تأمین مخارج خانواده ندارید.

تصور عموم از استقلال مالی چنین است که : بی خیال از هر گونه دغدغه مالی، لب ساحل و نزدیک ویلای خود نشسته ایم و در حالی که آب پرتقال طبیعی و خنک خود را می نوشیم به غروب آفتاب خیره شده و از تک تک لحظه های زندگی لذت می بریم، چون حساب بانکی مناسبی داریم که به پشتوانه آن نیاز به کار کردن و تحمل استرس های کاری روزانه را نداشته و با خیال راحت با خانواده خود وقت می گذرانیم.

البته قبل از غرق شدن در این رویای شیرین باید بگوییم برخی افراد با چندین سال کار کردن و پس انداز کردن هدفمند می توانند آن را داشته باشند. اغلب افراد در بازه سنی حدود 35 الی 45 سال به دنبال استقلال مالی هستند و این بدین معنا است که برای دستیابی به آن می بایست بیشتر کار کنند و درصد بالاتری از درآمد خود را پس انداز کنند تا بتوانند صندوق پس انداز خود را با توجه به پیش بینی نیازهای آینده خود فراهم آورند. این مهم جز با مدیریت درست هزینه ها و داشتن برنامه مالی مناسب محقق نخواهد شد.

https://www.parmisit.com/




می پسندم نمی پسندم

پنج شنبه 27 ارديبهشت 1400 -18:19 نظرات()
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: